410 Zenbakia 2007-10-05 / 2007-10-12
Astigarragan jaioa, Erromarako bidea egin zuen Via Margutta-ko Lipinsky Eskolan marrazki eta margo ikasketak egiteko asmoz.
Ondoren, erakusketa ugaritan hartu du parte, taldeka nahiz bakarka: Erromako Gazte-Arte erakusketan, Via Margutta Arte Feriko erakusketan 1966az geroztik, “Veronica Fadda” erakusketa nazionalean (urrezko domina), Erromako Formato Txikiko erakusketan, Nazioarteko Tavolettisti taldearekin batera Erroman 1966az geroztik, “Erroma Gune Historiko” erakusketetan, “Cervara di Roma” erakusketan, Erromako Txuri-beltz erakusketan, “Europako Erakusketa Kuatrienala” Erroman.
Honetaz gain, nazioarteko Saria, San Marinoko “Banco del Crédito Industrial” diploma, “Visso Hiria” sari aeta Bracciano-ko urreko domina gisako sariak eskuratu ditu.
Donostian ere, erakustaldi asko egin ditu, Informazio eta Turismo aretoan, Udaletxean, Donsotiako Aurrezki Kutxako aretoetan, Musikarten, Donostiako Golf-Erret Elkartean eta Donostiako Lehen Bienalean, besteak beste. Okendo Kultur Etxean marrazki eta margo eskolak ematen aritu ondoren, gaur egun Uliako Tailerra sortu eta bertan diardu klaseak ematen.
Mari Sol es una pintora que ha bebido de las fuentes del clasicismo. Al fin y al cabo estudió en Roma. Pero más que por el dato biográfico tan clarificador puedo afirmar que su clasicismo es visible en una serie de elementos.
Por una parte el hecho de que muchos de los retratos los muestre con los ojos entornados, bajos, y entre penumbra. Que denotan inmanencia y resistencia al paso del tiempo.
En otro cuadro se ve que representa la antigua plaza de toros de Donostia como si de un coliseo se tratase.
Utiliza elementos de la Comedia del Arte como Arlequino. Y además es visible la influencia de Turner, sobre todo en la representación de la Bahía de la Concha. Entre penumbras y con una luz al fondo...
Y un cuadro sereno, mirando inocentemente al espectador.
Ramuntcho Robles Quevedo