Argazkia
Gorka Salmerón Murgiondo
2006 / 06-30 / 07-14

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CURRICULUM VITAE

Legazpiko IKATZA Argazkigintza Elkartean errebelatu zituen bere lehenengo argazkiak, 1985ean. Serigrafia ikastaroak egin zituen Manuel Bellorekin, Artelekun, eta argazkigintza tailerrak Pierre-Jean Amar, Jordi Guillumet, Eiichiro Sakata, Miguel A. Martín eta Juan Manuel Castro Prietorekin. Argazkigintza ikastaro zein tailerrak ematen ditu 1990az geroztik. 1992an, Rwandan eman zuen argazkigintza ikastaro bat, Nyundo-ko Arte Eskolako irakasleei hain zuzen ere. 1993tik aurrera, freelance argazkilari gisa dihardu, jarduera hau bere lan pertsonalarekin batera uztartzen duela.

Erakusketak, hautaketa:

Gaspar Galeria, Errenteria,1990; Spectrum Galeria, Zaragoza, 1993; Photomuseum, Zarautz, 1995; The Museum of Photography at Tel-Hai Industrial Park, Israel, 1995; Ongarri, Elgoibar, 1998; Untzi Museoa, Donostia, 1998; Arabako Lurralde Historikoko Artxiboa, Vitoria/Gasteiz, 1999; Espai Fotografic Can Basté, Primavera Fotográfica 2000 ; Galerie Nadar, Tourcoing, Frantzia, 2000; Bikuña Jauregia, Lenbur Fundazioa, Legazpi, 2001; Paupa Galeria, Donostia, 2003.


Argazkigintza lanak, hautaketa:

“Leaxpi Industri Paisaiak”, 1993; “Rwanda 1992”, 1995; “Paseoak eta Paisaiak” José Luis Padrón olerkariarekin batera, 1996; “Arrantzaleak”, 1998; “Natura”, 2001; “Erretratuak”, 2006.

E sta hermosa exposición de Gorka Salmeron me gusta por diferentes motivos.
1º Porque es en blanco y negro.
2º Porque alude a personas reales. Aunque no lo voy a comparar con Benetton, si que voy a hacer una metáfora sobre un hecho no conocido en demasía. Oliviero Toscani , fotógrafo de las campañas publicitarias de esa compañía, es nieto del que fotografió el linchamiento de Mussolini y consorte. La metáfora estriba en el hecho de que cada vez hay menos grupos de música buenos y los que amamos el buen Rock & Roll cada vez nos vemos más constreñidos a sólo escucharlo en nuestros viejos discos y en el “Azkena” ante la pujanza de "música" que parece hecha ex-profeso para los teléfonos móviles. Tan sólo es una metáfora: pero, ¡qué mal suena! La belleza viene del interior, y bello es un mundo en el que la gente llega a esa edad, o llevan tatuados nombres de grupos a los que amo y que siempre recordaré ya que han visto el vinilo y el escenario antes que el móvil- sic- .
Esa luz sobre su cuerpo, que no se sabe de dónde viene como un Georges de la Tour posmoderno, que introdujo al genial Caravaggio en Francia. Esos cuerpos que bien se pueden ver en Hendaia o en el último concierto de Rock & Roll.

Ramuntcho Robles Quevedo

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