EUSKOBOOKS
Tierra
y gentes: 75 temas vascos
Egilea: Antxon Aguirre Sorondo
Argitaletxea: Ttarttalo-estudios
Orrialde kopurua: 175
ISBN: 84-8091-803-9
Ezaugarriak: ¿De donde proviene la txapela? ¿Cuál
es el significado del lauburu? ¿Cuánto hace que
jugamos al mus? ¿En qué oficios se ocupaban los
vascos antes de la industrialización? ¿ha habido
plañideras en el País Vasco? ¿Quién
inventó la trikitixa? ¿Por qué las fiestas
están asociadas a determinados alimentos? ¿Todos
los apellidos vascos tienen escudo heráldico? Estas son
algunas de las muchas preguntas a las que este libro intenta dar
respuesta de una forma sencilla y divulgativa. En 75 breves capítulos,
Antxon Aguirre hace repaso a la forma de vivir, de trabajar, de
relacionarse, de divertirse, de alimentarse, de expresarse o de
pensar de las gentes que vivimos en este rincón del mundo
llamado Euskal Herria. Un libro que invita al lector a recorrerlo
libremente, sin un orden estricto, repleto de información
y de jugosas curiosidades que ofrecen una lectura instructiva
y muy amena. |
Hizkuntz
irakaskuntzaren gaineko kontzientzia usteak eta jardunak esploratzeko
gida
Egilea: Jerry G. Gebhard eta Roberto Oprandy
Itzultzailea: Uxoa Larramendi
Argitaletxea: HABE-Itzulpen saila, 44.
Orrialde kopurua: 290
ISBN: 84-95827-29-8
Ezaugarriak: Lan honetan, bigarren hizkuntzen irakaskuntzaren
alorreko irakasleek trebakuntzan punta-puntako bi adituk eta horien
laguntzaileek, irakasleen trebakuntzan esplorazio-planteamendua
deitu dutenaren azpian dauden printzipioak eta jardunak deskribatzen
dituzte. Planteamendu hori irakasleen usteak, teoriak, printzipioak
eta jarrerak hobeto ulertzeko helburua duten jarduerei dagokie,
bigarren hizkuntzaren irakaskuntza eta ikaskuntza hobeto ulertzearren.
Egileen asmoa ez da irakasleen praktikak aldatzen edo hobetzen
lagunduko duen informazio-multzoa eskaintzea. Aitzitik, irakasleen
usteak eta praktikak esploratzearen aldeko konbentzimendu osoa
erakusten dute, eta prozesu horretatik sortzen den ezagutza eta
kontzientzia baliatzeko gomendioa egiten dute norberaren irakaskuntzari
buruzko erabaki oinarrituak hartzeko. Kontsulta liburu probetxuzkoa
izango da irakasleen garapen profesionala esplorazioaren printzipioak
aplikatuz hobeto ulertu nahi duten irakasleentzat eta irakasleen
trebatzaileentzat. |
Bizkaiko
ibaiak = Ríos de Bizkaia
Egilea: Enma Orive
Argitaletxea: Lurralde-Azterlanetarako Bizkaiko Iraskundea.
Bizkaiko Foru Aldundia.
Orrialde kopurua: 80
ISBN: 84-7752-229-4
Ezaugarriak: Es probable que estemos más familiarizados
con la flora y fauna exóticas de sitios a veces inaccesibles
que con las de nuestro propio entorno. Tal es el caso de la flora
y fauna fluvial, que a excepción de los peces y algún
invertebrado, son poco conocidas, siendo así que los ríos,
por su accesibilidad, ofrecen una oportunidad única de
contemplar, a simple, vista, toda la trama de relaciones que se
establecen entre las plantas, los animales, las condiciones físicas
y químicas del cauce, es decir, de conocer la ecología
del río. Se trata de una colección de láminas
y fichas que concretan y se adaptan funcionalmente para la realización
de trabajos de campo por parte de alumnos y enseñantes. |
Per
Barclay
Egilea: Ana Salaverria (koordinatzailea)
Argitaletxea: Bergen Kunstforeing, Centre de Création
Contemporaine de Tours eta Koldo Mitxelena Kulturunea.
Orrialde kopurua: 89
ISBN: 84-7907-367-5
Ezaugarriak: Per Barclay-k eskultura, argazkigintza eta
instalazioen artean egiten du lana. Ikuslea bere obrarekin erakarturik
edota aldendurik sentitu daiteke. Proiektu hau Bergenen hasi zen,
bertako Bergen Kunsthallen eraikin klasiko ederrerako bereiziki
sortutako instalazioekin. Gero beste bi artegunetara jarraitu
zuen bidaian, Tourseko CCC delakora eta Donostiako Koldo Mitxelena
Kulturunera, bertako zuzendariek proiektuaren garapenean hastapenetatik
bertatik esku hartzea erabaki baitzuten. Artegune horiek oso mota
desberdinetakoa dira, eta haien egitura arkitektoniko bereziek
"lan jarraitu" gisako zerbait bihurtu zuten proiektua;
bertan, erakusketaren kontzeptua berbera izaten jarraitzen zuen,
baina lanen aurkezpena aldatu egiten zen, espazioaren arabera.
Kasu askotan, lan beraren bertsio desberdinak erakutsi ziren,
eta beste batzuetan lanak erakustokirako espezifikoki eginak izan
ziren. Katalogo honek hasierako ideiaren bilakaera jarraitzen
du hiru erakusketa horietan zehar. |
Euskonews & Media 189.zbk (2002 / 11
/ 22-29) |