EUSKOBOOKS

PortadaTierra y gentes: 75 temas vascos

Egilea: Antxon Aguirre Sorondo
Argitaletxea: Ttarttalo-estudios
Orrialde kopurua: 175
ISBN: 84-8091-803-9

Ezaugarriak: ¿De donde proviene la txapela? ¿Cuál es el significado del lauburu? ¿Cuánto hace que jugamos al mus? ¿En qué oficios se ocupaban los vascos antes de la industrialización? ¿ha habido plañideras en el País Vasco? ¿Quién inventó la trikitixa? ¿Por qué las fiestas están asociadas a determinados alimentos? ¿Todos los apellidos vascos tienen escudo heráldico? Estas son algunas de las muchas preguntas a las que este libro intenta dar respuesta de una forma sencilla y divulgativa. En 75 breves capítulos, Antxon Aguirre hace repaso a la forma de vivir, de trabajar, de relacionarse, de divertirse, de alimentarse, de expresarse o de pensar de las gentes que vivimos en este rincón del mundo llamado Euskal Herria. Un libro que invita al lector a recorrerlo libremente, sin un orden estricto, repleto de información y de jugosas curiosidades que ofrecen una lectura instructiva y muy amena.

PortadaHizkuntz irakaskuntzaren gaineko kontzientzia usteak eta jardunak esploratzeko gida

Egilea: Jerry G. Gebhard eta Roberto Oprandy
Itzultzailea: Uxoa Larramendi
Argitaletxea: HABE-Itzulpen saila, 44.
Orrialde kopurua: 290
ISBN: 84-95827-29-8

Ezaugarriak: Lan honetan, bigarren hizkuntzen irakaskuntzaren alorreko irakasleek trebakuntzan punta-puntako bi adituk eta horien laguntzaileek, irakasleen trebakuntzan esplorazio-planteamendua deitu dutenaren azpian dauden printzipioak eta jardunak deskribatzen dituzte. Planteamendu hori irakasleen usteak, teoriak, printzipioak eta jarrerak hobeto ulertzeko helburua duten jarduerei dagokie, bigarren hizkuntzaren irakaskuntza eta ikaskuntza hobeto ulertzearren. Egileen asmoa ez da irakasleen praktikak aldatzen edo hobetzen lagunduko duen informazio-multzoa eskaintzea. Aitzitik, irakasleen usteak eta praktikak esploratzearen aldeko konbentzimendu osoa erakusten dute, eta prozesu horretatik sortzen den ezagutza eta kontzientzia baliatzeko gomendioa egiten dute norberaren irakaskuntzari buruzko erabaki oinarrituak hartzeko. Kontsulta liburu probetxuzkoa izango da irakasleen garapen profesionala esplorazioaren printzipioak aplikatuz hobeto ulertu nahi duten irakasleentzat eta irakasleen trebatzaileentzat.

PortadaBizkaiko ibaiak = Ríos de Bizkaia

Egilea: Enma Orive
Argitaletxea: Lurralde-Azterlanetarako Bizkaiko Iraskundea. Bizkaiko Foru Aldundia.
Orrialde kopurua: 80
ISBN: 84-7752-229-4

Ezaugarriak: Es probable que estemos más familiarizados con la flora y fauna exóticas de sitios a veces inaccesibles que con las de nuestro propio entorno. Tal es el caso de la flora y fauna fluvial, que a excepción de los peces y algún invertebrado, son poco conocidas, siendo así que los ríos, por su accesibilidad, ofrecen una oportunidad única de contemplar, a simple, vista, toda la trama de relaciones que se establecen entre las plantas, los animales, las condiciones físicas y químicas del cauce, es decir, de conocer la ecología del río. Se trata de una colección de láminas y fichas que concretan y se adaptan funcionalmente para la realización de trabajos de campo por parte de alumnos y enseñantes.

PortadaPer Barclay

Egilea: Ana Salaverria (koordinatzailea)
Argitaletxea: Bergen Kunstforeing, Centre de Création Contemporaine de Tours eta Koldo Mitxelena Kulturunea.
Orrialde kopurua: 89
ISBN: 84-7907-367-5

Ezaugarriak: Per Barclay-k eskultura, argazkigintza eta instalazioen artean egiten du lana. Ikuslea bere obrarekin erakarturik edota aldendurik sentitu daiteke. Proiektu hau Bergenen hasi zen, bertako Bergen Kunsthallen eraikin klasiko ederrerako bereiziki sortutako instalazioekin. Gero beste bi artegunetara jarraitu zuen bidaian, Tourseko CCC delakora eta Donostiako Koldo Mitxelena Kulturunera, bertako zuzendariek proiektuaren garapenean hastapenetatik bertatik esku hartzea erabaki baitzuten. Artegune horiek oso mota desberdinetakoa dira, eta haien egitura arkitektoniko bereziek "lan jarraitu" gisako zerbait bihurtu zuten proiektua; bertan, erakusketaren kontzeptua berbera izaten jarraitzen zuen, baina lanen aurkezpena aldatu egiten zen, espazioaren arabera. Kasu askotan, lan beraren bertsio desberdinak erakutsi ziren, eta beste batzuetan lanak erakustokirako espezifikoki eginak izan ziren. Katalogo honek hasierako ideiaren bilakaera jarraitzen du hiru erakusketa horietan zehar.




Euskonews & Media 189.zbk (2002 / 11 / 22-29)

Dohaneko harpidetza | Suscripción gratuita | Abonnement gratuit |
Free subscription


Aurreko aleak | Números anteriores | Numéros précedents |
Previous issues


Kredituak | Créditos | Crédits | Credits

Euskomedia: Euskal Kultur Informazio Zerbitzua

Eusko Ikaskuntzaren Web Orria

webmaster@euskonews.com



QUIENES SOMOSPolítica de privacidadAvisos LegalesCopyright © 1998 Eusko Ikaskuntza