EUSKOBOOKS
Es
difícil Alfredo Jaar
Egilea: Alfredo
Jaar
Argitaratzailea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 342
ISBN: 84-89698-69-4
Ezaugarriak: Jaarrek Serra Peladako aire zabaleko meategiaren
argazkiak egin ditu Amazonasen. Argazkilariarentzat meategi hori
herrialde garatuetako ekonomia eta langileen eta garapen bidean
daudenen arteko alde izugarriaren metafora da. |
DISTANTZIA
KRITIKOA
Ordoñez-Falcón bildumako argazkiak LA
DISTANCIA CRÍTICA
Obra fotográfica de Ordoñez-Falcón
Egileak:
Regis Durad/Antxon Hernández
Argitaratzailea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 168
ISBN: 84-7907-232-6
Ezaugarriak: La Colección Fotográfica Ordóñez-Falcón
es un magnífico compendio de fotografías del siglo
XX, continuamente enriquecida con nuevas adquisiciones.
Entre
octubre de 1996 y febrero de 1997 el IVAM, centro depositario
de la colección, realizó en Valencia una importante
muestra cronológica con parte de estos fondos. La exposición
que ahora nos propone la Sala de Exposiciones de KOLDO MITXELENA
Kulturunea se articula en torno a la mirada particular del comisario
de la muestra, el crítico de arte Régis Durand.
Su selección incluye, además, diversas obras incorporadas
a la colección a lo largo de estos últimos meses.
Régis
Durand, estudioso de la fotografía en Francia, dirige actualmente
el Centre National de la Photographie de París. Es autor
de varios libros sobre fotografía y arte contemporáneo.
Entre 1992 y 1996 fue director artístico de los encuentros
fotográficos Primavera de Cahors, y ha sido también
responsable de múltiples exposiciones tanto en Francia
como en el extranjero.
LA
DISTANCIA CRÍTICA nos sugiere un recorrido dividido en
cinco grandes conjuntos, en los que aparecen convergencias y cruces
de obras de períodos y estéticas muy diversas. Estos
apartados no corresponden a clasificaciones o a nociones dadas
a priori, como períodos históricos, técnicas
o géneros, sino que han ido surgiendo progresivamente del
examen de las obras y de los interrogantes teóricos que
se ha planteado el comisario. Se trata, por tanto, de invitaciones
a un descubrimiento de lo que aquí y en otras partes es
siempre lo esencial: las obras mismas. |
PUSKETAK
Egungo
argazkigintzaren bilduma baterako proposamena
FRAGMENTOS Propuesta
para una colección de fotografía contemporánea
Testuak: Gloria Picazo, Juan Vicente Aliaga
Argitaratzailea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 130
ISBN: 84-7907-200-8
Ezaugarriak: Azken hogeitabost urteotako argazkigintzaren
garapenak, argazkigintzaren bere bereko definizio kontzeptual
bereziaren bila zebilelarik, irudikapenaren krisi orokorra adierazi
du, lehenago pinturak eta eskulturak egin bezala.Era berean, moderno
dei genezakeen argazkigintzaren definizioaren zatikatzaile eta
iraultzaile ziren praktiken oldarraldia bizitu ere du, hartara
bere muga kontzeptual eta teknikoak zabalduz.
Horrexegatik du argazkigintzak hain lotura estua ideiarekin nola
irudiarekin, baliabide eta teknika aurkikuntzarekin eta lehendik
diren irudien baliatzearekin.Batzutan, mundua ikusteko eraz ari
zaigu, bestetan aldiz, munduaz mintzatzeko eraz.Ez da beraz erraza,
izan ere, arteetan orohar ez baita erraza, gaur egungo argazkigintza,
ezaugarri amankomunen bitartez definitzea.Uste honetan finkaturik,
Bartzelonako Arte Garaikideko Museoak, Pusketak. Egungo argazkigintzaren
bilduma baterako proposamena, erakusketa antolatu du, hau da,
ikusleari argazkigintzaren gainean, bai eta argazkigintzak errealitatearekin
duen loturaren gainean diren ikuspuntu anitzekin topatzeko lekua
eskaini nahi dion saioa. Erakusketa
hau, Rafael Tous-en asmoz eta hari esker egin da batez ere; bildumazale
pribatu eta porrokatua den bezainbatean ekarri digun laguntza
ezin neurtuzkoa izan baitzaigu.Aipatu beharrekoa dugu ere, erakusketa
bideratu duten MACBA-ko kontserbatzaileen lana. Esan dezagun ere,
Museoa, egitasmo hau behar adinako koherentzia kontzeptualaz horni
zezakeen lekune bakarra genuela. |
HANNAH
COLLINS
"In the course of time"
Testuak: Catherine
Legallais, Hannah Collins
Argitaratzailea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 100
ISBN: 84-7907-193-1
Ezaugarriak: Bi urte badira erakustareto honek Hannah Collins
gonbidatu zuela areto honetarako proiektu bat egin zezan. Gerora,
ikusirik berak aurkeztutako proiektuaren tamaina eta beste erakusketa-zentro
batzuetan ere aurkezteko gogoa zegoela, harremanetan jarri ginen
Palmako Sa Nostra zentroarekin, han ere Hannah Collinsen
erakusketa bat egiteko aukera aztertzen ari baitziren.
Gaur, eta zentro horrekin sinatu dugun koprodukzio-hitzarmenari
esker, gonbidapen haren emaitza aurkezteko moduan nago, hau da,
orain erakustareto honetan eta geroago Palmako Sa Nostra
zentroan aurkeztuko den erakusketa hau, katalogo honetan jasotzen
dena, hain zuzen ere.
Polonian eta Silesian barreneko zenbait bidaiatan bizi izandako
esperientziak agertu nahi dizkigu artistak erakusketa honen bitartez.
Hauxe islatu nahi digu, Berlingo harresia eroriz geroko Europa
teorikoki ireki batean, hots, komunismoa erori ondoren
berriro definitzen ari den Europa horretan, hango herritarrak
zein ingurunetan bizi diren eta zein sentimendu dituzten.
Hausnarketa hau medio -historiaren aztarnei buruzko hausnarketa,
orainari buruz gogoeta egiteko- Hannah Collinsek agertzen
duen kezka aztertzen hasia zeukan 1992rako Sings of Life
izeneko argazki sailaren bidez, non Istanbulgo egoera erakusten
baitzuen, alegia, harresia erori aurretik eta ondoren ekialdeko
herriek mendebaldera egindako diasporaren hiri gisa agertzen
zuen Istanbul.
Hannah Collinsek, bere argazkien tamaina handiari esker, aukera
eskaintzen dio ikusleari berak erakutsitako eszenan barreneko
bidaia batean murgil dadin.
Catherine Legallaisek dioenez Argazki hauek, oso formatu
handikoak (gehienak 2 x 7 metrokoak gutxi gora-behera), zenbait
bandaren bidez osatuak, oihalen gainean kolaz itsatsitakoak dira
eta, haietatik piska bat urrunduz gero, pieza bakarrez eginak
dirudite, eta eskala errealera eginak, gainera, tamaina naturalera,
alegia. Inpaktua fenomenologikoa nahiz erretinakoa da. Haiei begiratzeko
eskatzen digute, baina ez begirada bakarrarekin, baizik eta patxadaz
eta arretaz, denboran eta espazioan. Ikusleak begirada mugikorra
eta panoramikoa eduki behar du eta, aldi berean, irudietan barrena
ibili, hain irudi zabalak izanik, haietako partaide den sentsazioa
eduki bailezake...
Aurkezpen hau ez dut amaitu nahi eskerrak eman gabe, bai British
Concil-i, eskaini digun laguntza oparoagatik, bai katalogo eta
erakusketa hau egitea era batera edo bestera ahalbidetu duten
pertsona guztiei ere. |
Willie
Doherty Dark Stains
Testuak: Maite
Lores, Martin McLoone
Argitaratzailea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 125
ISBN: 84-7907-278-4
Ezaugarriak: Erakusketa honek Willie Dohertyren lana aurkezten
du, ikuspegi bisual eta zinematografiko bati jarraituz. Zuzenkiago,
hauxe du erakusketak ardatz: nola azaltzen eta aztertzen dituen
Dohertyk zineak eta argazkigintzak erabiltzen dituzten baliabideak
ikusleak helburu politikoekin manipulatzeko. Dohertyren
lanak aipagai ditu komunikabideetan (erreportaiak eta albiste
saioak) eta zinean (film noir eta road movies) sorburu duten teknikak
eta konbentzionalismoak, maiz askotan baliagorri direnak egoera
inozoetan suspentse eta mehatxu giro bat sarrarazteko,
eta beheralako bortizkeria iradokitzeko. Haren lanetako batzuek
zalantzan jartzen dute hedabideek erabiltzen duten manipulazio
mota bat, telebistako erreportaiak eta albisteak birkontestualizatzeko
balio duena, helburua izanik egia desitxuratzea eta ezkutuko asmo
politiko bat sartzea. Beste lan batzuek, berriz, gai hau dute
zuzenki: Ipar Irlandako hiriguneetan armadak erabilitako zaintza
kamarak egoteak sortzen duen sentsazioa, bidegabe sartzearena
eta bortxakeria inplizituarena.
Hala ere, nahiz eta erakusketa honetarako aukeratu ditugun lanen
gai berezkoa Irlandako egoera politikoa ez izan, ez dago dudarik
aurkeztutako lan horietan islatuta gelditzen dela hango testuinguru
sozio-politikoa. |
Euskal
Herria ESENTZIAK
Egilea:
Xabi Otero
Argiteletxea: Txoria Errekan
Orrialde kopurua: 111
ISBN: 84-87732-02-X
Ezaugarriak: Xabi Oterok urteak daramatza herri honen sustraiak
miatzen. Beste herri eta paraje batzuk ere arakatu ditu, bainan
Euskal Herrian aritu da gehien bat. Bere argazkietan ikusle arruntak
aurkitzen ez dituen ñabardura guztiak biltzen dira. Oteroren
lanen dotorezia perfekzio teknikoan oinarritzen da. Liburu hau,
egile emankor honen beste lan zoragarri bat da. Oraingo honetan,
xahutasun eta laburtzeko gaitasun bereziz bildutako irudi bikainei
edertasuna darie. Bere artearen kontenplazioak unearen goraipamena
dakar. Adierazpena garbia, bizia, zabala, erreala da. Euskal Herria
Esentsiak, kanpotik datorren bisitariak eraman dezakeen oroigarri
onena izan daiteke eta, dudarik gabe, bertakooi gure inguruko
pusketak antzeman edo berraurkitzen lagunduko digu. |
Gerardo
López de Guereñu Galarraga 1904-1992
FOTOGRAFÍAS/ARGAZKIAK
Egileak:
Varios
Argitaratzailea: Arabako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 190
ISBN: 84-7821-313-9
Ezaugarriak: La obra de Gerardo López de Guereñu
que se presenta en este volumen, es una colección de documentos
gráficos de extraordinario valor para entender, conocer
y valorar una época, la primera mitad de este siglo. En
este libro, que no es sino una necesariamente breve selección
de su amplísimo fondo, tenemos una muestra de ese inmenso
valor histórico, social y patrimonial que adquiere la fotografía
cuando se practica con el método, la dedidación
y la energía de Gerardo López de Guereñu. |
Ramón
Serras ZARAUZKO ARGAZKIAK
Polaroid 1988 - 1998
Egileak:
Ramon Serras (irudiak) eta Pello Esnal (testuak) |
Euskonews & Media 161.zbk
(2002 / 4 / 5-12) |